ایده هایی برای دکوراسیون سنتی خانه

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

ایده هایی برای دکوراسیون سنتی خانه

ایده هایی برای دکوراسیون سنتی خانه

kitchen decorationطراحی که تمامی وسایل در آن گرانبها پر زرق و برق باشند. این نوع سبک طراحی برای منزل های بسیار بزرگ که دارای فضایی زیادی هستند، مناسب است. یکی از المان های مهم در این طراحی، استفاده از وسایلی که ارزش مادی بسیار بالایی می باشند. مانند وسایل دکوری عتیقه، پارچه های نفیس، چوب های گران قیمت، تابلو های اصل و ارزشمند، فرش های دست بافت و … این نوع طراحی داخلی خانه ها از سبک سلطنتی، کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن پیروی می کنند. که انتخاب نوع سبک به سلیقه شما و اعضای خانواده بستگی دارند. زمانی که شروع به طراحی دکوراسیون برای خانه های مسکونی می نمایید. هماهنگ سازی وسایل، رنگ ها و … دارای اهمیت می باشد. در فضاهای کوچک، این موضوع مهم تر از فضا های بزرگ است. به دلیل کم بودن فضا، باید تمام نکات با دقت رعایت شود. در دکوراسیون داخلی طرح های مختلفی وجود دارد.

  • طراحی باید طبق مساحت و اندازه مکان مورد طراحی باشد
  • حتما فضایی برای بازی بچهها در نظر بگیرید
  • نورپردازی در طراحی دکوراسیون
  • دکوراسیون داخلی کلاسیک
  • استفاده از فضای زیر تخت و خالی
  • مطالب تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی را بخوانید
  • مبل ال: ۴.۲ میلیون تومان
  • طراحی مجدد اجزایی مثل کابینت و کمد و …

kitchen decorationبا پول کم هم میتوان چیدمان درستی برای منزل داشت اما باید این نکته را در نظر گرفت که گستره انتخابی کاهش پیدا میکند. در این مقاله با عنوان دکوراسیون منزل و اصولی که بهتر است بدانید توضیح کاملی در مورد چیدمان منزل و سبکهای مختلف این کار داده شده است. برای معرفی انواع مدل دکوراسیون و دیزاین منزل ابتدا بهتر است تاریخچه مختصری در مورد دکوراسیون و دیزاین منزل گفته شود. اینکه از چه زمانی شروع شد و از کجا به کجا رسیده است. شواهد تاریخی نشان میدهد شروع چینش در محیط اطراف انسانها به دوران انسانهای پیش از تاریخ بر میگردد. این انسانها در ابتدا با وسایل دست ساز خود درون غار شروع به چینش کردند. این وسایل با اشیاء مقدماتی شاخته شده بودند. اگرچه در آن زمان تمرکز بیشتر به عملکرد بود اما غارنشینها روی دیوارههای غار نقاشی میکشیدند. این انسانها از وسایل ابتدایی نظیر چوب، گل و لای و پوست حیوانات استفاده میکردهاند. از این دوران که بگذریم به زمان پادشاهی مصریان، یونانیها و رومیان میرسیم.

دکوراسیون خانه

kitchen decorationشاید دغدغه بسیاری از ایرانی ها، دکواسیون منزل و چیدمان درست و مناسب وسایل خانه می باشد. نقطه کانونی نشیمن خود را دریابید و آن را با رنگی متفاوت یا کاغذدیواری طرحدار شاخص کنید؛ این نقطه کانونی میتواند دیوار تلویزیون یا دیوار شومینه باشد. از چسباندن مبلها به دیوار خودداری کنید؛ زیرا هم ظاهری ناخوشایند ایجاد میکنند و هم روی دیوار رد میاندازند. مبلها را به طور کامل روی فرش قرار ندهید؛ آنها را خارج از لبههای فرش بگذارید یا فقط 2 پایه جلویی را روی فرش قرار دهید. تابلوهای روی دیوار را طوری نصب کنید که مرکز آنها در ارتفاع چشم قرار گیرد؛ نه زیادی بالا و نه زیادی پایین. حتی اگر پنجره نشیمن و پذیراییتان تمام قد نیست، پردههایی بلند انتخاب کنید که تا روی زمین بیایند. سعی کنید در صورت امکان حداقل یکی از مبلهایتان با بقیه متفاوت باشد تا حس تکرار در فضا از بین برود.

kitchen decorationاطمینان حاصل کنید که اقلام معمولی که کودک شما به آن نیاز دارد مانند پوشک اضافی، مقداری پودر و لوسیون کودک را دارید. همچنین، باید مکملها و ابزارهای پزشکی را که فکر میکنید کودکتان ممکن است در یک لحظه به آن نیاز داشته باشد، اضافه کنید. اگر چه آویزهای بالای تخت کودک افزودنی شگفتانگیز برای هر اتاق جدیدی هستند، اما اگر بخواهید یکی با کیفیت بالا بخرید، میتواند بسیار گران باشند. خوشبختانه این آویزها کودک یکی از بهترین ایده های دکور مهد کودکی است. شما فقط به چند مورد مانند حلقه فلزی، نخ پنبه ای، توپ های چوبی نمدی و یک سوزن خیاطی بزرگ نیاز دارید. این آویز کودک نیز ابزاری شگفت انگیز برای جلوگیری از گریه آنهاست. بهترین بخش این است که شما همچنین می توانید آن را بچرخانید تا کودک خود را علاقه مند و شیفته نگه دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دو رشته از نخ های نمای آشپزخانه بدون اپن متضاد را بکشید.

kitchen decorationبعضی ها بین فرش یا قالیچه با دیگر اشیاء مثل پرده، مبلمان، کوسن های مبل یک همخوانی و کنتراست رنگی ایجاد می کنند اما برخی دیگر از رنگ های کاملاً متضاد استفاده می کنند. پرده در هر خانه ای برای زیباسازی و پوشش درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد . پرده های سلطنتی بزرگ و با شکوه که بلند و والان دار هستند جلوه بصری جذاب تری را برای سالن پذیرایی فراهم می کنند. پرده های کرکره ای یا پرده های گل دار ساده و رنگی برای آشپزخانه مناسب هستند . رنگ پرده ها نیز معمولاً با رنگ دیگر وسایل خانه مثل کابینت، مبلمان و فرش ست می شود. شومینه یکی از ابزارهای تزئیناتی و گرمایی است که فضای خانه را شیک تر و مدرن تر جلوه می دهد . اگر از شومینه به عنوان وسیله گرمایشی استفاده شود سبب گرمی و صمیمیت بیشتر افراد بدلیل نشستن در دور شومینه می شود.

  • فضای نشیمن
  • میزکار اتاق: ۵۰۰ هزار تومان هزینه چوب و متریال
  • تعداد سرویس بهداشتی: دو عدد
  • سفید گچی
  • از وسایل هنری برای تغییر دکوراسیون منزل کمک بگیرید
  • از دیوار متحرک کمک بگیرید
  • انتخاب متریال برای فضاهای داخلی

kitchen decorationاستفاده از رنگ های زیاد در هر دو فضای بزرگ و کوچک خسته کننده است. بهتراست وسایل های بزرگ به رنگ های خنثی باشند و رنگ های تاکیدی که از یک طیف رنگی بکار می روند، در بخش های خاصی از اتاق برای بزرگ تر جلوه دادن فضا مورد استفاده قرار بگیرند. فضاهای بزرگی که با رنگ های تیره طراحی شده اند، احساس آرامش فوق العاده ای به شما می بخشند. این رنگ ها در ترکیب با سایه های گرم و خنثی، روشن تر و واضح تر به نظر می رسند. از رنگ های کرم، سفید، یا خنثی مثل خاکستری بعنوان رنگ اصلی برای دیزاین داخلی منزل کمک بگیرید و آنها را با سایه های روشن و تناژ های سرد متعادل کنید. در نهایت یک فضای هیجان انگیز را خواهید داشت. انتخاب رنگ ها متناسب با سبک مورد نظرتان انجام می شود. اما آنچه که دغدغه اصلی افراد می باشد، میزان بکارگیری رنگ ها در محیط است. قانون 60 - 30 - 10 به شما کمک می کند تا دیگر نگران این موضوع نباشید.

اول به سراغ ورودی خانه میرویم.

دکوراسیون سرویس بهداشتی را حتی با ۱۰۰هزار تومان هم میتوانید تغییر دهید، بله با ۱۰۰هزار تومان. چند صابون با رنگ جدید بخرید و در سرویس بهداشتی و حمام قرار دهید. یک کلاف کاموا به رنگ سال ۱۴۰۱ بخرید و برای تمام افراد خانواده لیف ببافید و در حمام قرار دهید. پس اصلا نگران هزینهی تغییر ظاهر این بخش از خانه نباشید. اگر دوست داشتید کمی بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان هزینه کنید میتوانید قاب آینه سرویس بهداشتی را تغییر دهید یا سطل زباله، دمپایی و وسایل پلاستیکی داخل دستشویی را هم تغییر دهید. خرید حولهی جدید و قرار دادن چند گلدان گل طبیعی در سرویس بهداشتی هم میتواند ایدهی خوبی برای تغییر حال و هوای سرویس بهداشتی و حمام باشد. حالا که تمام خانه را به روز کردید نوبت به بخش ورودی خانه و فضاهای بیرونی است. اول به سراغ ورودی خانه میرویم. فرقی ندارد خانهی بزرگی دارید یا کوچک، چند وسیله به صورت مشترک در همهی ورودیها وجود دارد.

اما در سال جاری می خواهیم سقف را هم به بازی بیاوریم.

kitchen decorationیکی از مراکزی که به راحتی می تواند بر اساس سلیقه شما محصولاتش را تولید کند، گامی نو می باشد. فراموش نکنید که رنگ ها را باید به عنوان بخش هنری موضوع ببینید و نسبتا پس زمینه موضوع دکوراسیون باشند؛ عملکرد اصلی در چیدمان دکوراسیون انتخاب اثاثیه و لوازم است! در گذشته تمام تمرکز بر ساده نگه داشتن رنگ های پسین مثل دیوار ها و سقف ها بود. اما در سال جاری می خواهیم سقف را هم به بازی بیاوریم. استفاده از رنگ های جذاب و مورد علاقه تان بر روی سقف حس شور هیجان را به شما القا می کند. فراموش نکنید که اگر برای سقف یا دیوار رنگ های تند تری را انتخاب می کنید، مابقی عناصر باید خنثی تر و ساده تر نگه داشته شوند. لذت آشپزی کردن و خوردن غذاهای لذیذ خانگی را با خرید یک اجاق گاز چند منظوره که از شعله ها و فضا های پخت و پز زیادی بهرمند است را، در خانه تان ایجاد نمایید.

طراحی مدرن یک سبک شیک است که سادگی را برجسته می کند. دکوراتورها از رنگ های سفید، خاکستری و سیاه به عنوان طرح های اصلی رنگ استفاده می کنند. طرح ها تمیز و بدون درهم ریختگی هستند. خطوط مستقیم و پررنگ ترجیح داده می شوند. از عناصر و مواد جانبی طبیعی مانند قاب های چوبی، دکور فلزی و مبلمان استفاده می شود. تنوع نرم تری از طراحی مدرن است. اغلب با مدرن اشتباه گرفته می شود زیرا ظاهری با خطوط مستقیم دارد. رنگ های تند، ملایم و خنثی را امکان پذیر می کند. مدرن با طراحی مدرن متفاوت است زیرا سبک آن همیشه در حال تغییر است. این بر طرح ها و روندهای حال تمرکز دارد. آنچه امروز طراحی معاصر را تعریف می کند ممکن است در آینده آن را تعریف نکند. به زیبایی طراحی کلاسیک و مدرن را ادغام می کند. صندلیهای روکش دار و روکشهای اسلامی این فضاها را با پارچههای لوکس مانند مخمل تزئین میکنند. مبلمان و لوازم جانبی فلزی معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند و با طرح های رنگی روشن یا خنثی ترکیب می شوند.

kitchen decorationدکوراسیون داخلی مینیمالیست در واقع فنگ شویی قناعت پیشگی را در معرض دید قرار میدهد. به بیان دیگر این سبک در مقابل سبکهای ماکسیمالیست مانند سنتی ایستاده است و تجمل را نمیپسندد. سبک دکوراسیون داخلی سنتی در هر کشور متفاوت چیده میشود. مثلا سبک سنتی فرانسوی، ایتالیایی، بریتانیایی در یک گروه از سبک دکوراسیون داخلی به نام سنتی اروپایی قرار میگیرند. نکته جالب این است که در ایران دو سبک سنتی وجود دارد که به پیش از ورود اسلام و پس از ورود اسلام به ایران تقسیم میشود. سبک دکوراسیون داخلی بوهمیان نیز از جمله سبک های سنتی است که به منطقه شمال آفریقا و جنوب غربی آسیا تعلق دارد. در این سبک با نگاه اول ممکن است بین آن و سبکهای سنتی، تفاوتی احساس نشود اما نکته مهم اینجاست که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی، فضا از تک سبکی بودن خارج میشود. یعنی در واقع مبلمان سنتی در کنار عناصر مدرن به کار برده میشوند. این سبک چون سبکی تلفیقی است در اکثر منازل و اماکن ممکن است به چشم بخورد.

ما تا آنجا پیش میرویم که بگوییم هیچ اتاقی نباید واقعاً بدون آینه باشد. یک قاب جذاب انتخاب کنید و در عین حال قطعه تزئینی نیز خواهید داشت. آینه را در اتاق نشیمن چگونه طراحی میکنید؟ گزینههای زیادی برای استفاده از آینه در اتاق نشیمن وجود دارد. رایجترین روش استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق نشیمن، قرار دادن آن در بالای شومینه است زیرا این قسمت نقطه کانونی اتاق است و فضا را بزرگتر نشان میدهد. سعی کنید از آینه در مکانهای غیرمنتظره نیز استفاده کنید.. سعی کنید از مجموعهای از آینههای تزئینی برای ایجاد یک دیوار هنری بازتابنده و جالب استفاده کنید. اندازه مناسب برای یک آینه قدی چیست؟ ارتفاع مناسب آینه قدی باید حداقل ۹۲ سانتی متر باشد و با یک نگاه کل ظاهر خود را ورانداز کنید. هنگام استفاده از آینه در دکوراسیون منزل خود باید همیشه به کاربرد و مقیاس آن توجه کنید. اگر یک آینه بلند را انتخاب میکنید، باید مطمئن شوید که ارتفاع آن مناسب است و فضای کافی برای دیدن کل ظاهر خود دارید. اگر در ارتفاع بسیار زیاد نصب شود از زانو تا سر را خواهید دید. امیدواریم ایدهها و استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه که به اشتراک گذاشتیم الهام بخش شما باشد و به شما کمک کنید در مراحل طراحی دکوراسیون منزل موفق عمل کنید. فراموش نکنید که برای دیدن سایر اتاق نشیمن و همچنین مطالعه مقالات دیگر مربوط به دکوراسیون منزل از صفحه اصلی دکورینه دیدن کنید !

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.